Verhuur zalen 't Centrum Sint-Lenaarts

OC 't Centrum in Sint-Lenaarts beschikt over verschillende zalen die je kan huren, Podiumzaal (kan met tribune), Foyer en drie vergaderzalen. 
Vooraan is er ook een Grand Café, hier is iedereen welkom om iets te drinken of te eten. OC ’t Centrum is geen ruimte voor commerciële activiteiten of openbare fuiven.

De uitbaters van het Grand Café zijn Anke Stoffels en Steven Peeters 
Met vragen kan je terecht op 0474 92 89 20 of 0495 68 69 23
Ze zijn ook bereikbaar via mail op anke@t-centrum.be of steven@t-centrum.be 

Reserveren als erkende Brechtse vereniging?

Dienst vrije tijd Brecht (enkel mogelijk op afspraak!)

Telefonisch: 03 203 22 10
reservatie@brecht.be
http://reservaties.brecht.be
Reserveren enkel mogelijk online, of op afspraak op de dienst vrije tijd .

Reserveren als particulier of vennootschap?

Neem contact op met Anke Stoffels of Steven Peeters 
Mail: anke@t-centrum.be of steven@t-centrum.be 
Telefonisch: 0474 92 89 20 of 0495 68 69 23

Opgelet: Conform het gebruikersreglement heeft de concessiehouder van OC ’t Centrum verscheidene verantwoordelijkheden te vervullen bij de uitbating van de accommodatie. Om deze reden heeft de concessiehouder dan ook het recht om een bijkomende (administratieve) vergoeding te vorderen, bovenop de in het retributiereglement bepaalde bedragen voor particulieren en vennootschappen.

 

Bestanden

Retributiereglement cultuurinfrastructuur

Retributiereglement i.v.m. gebruik cultuurinfrastructuur

Art. 1: Termijn
Vanaf 1 juli 2022 tot en met 31 december 2025 wordt een retributie geheven voor het gebruik van de gemeentelijke cultuurinfrastructuur. Hieronder wordt onder verstaan:

- OC ’t Centrum (zaal Kleipikker, Foyer, vergaderzalen);
- UNIQ (polyvalente zaal);
- kapel Oude Klooster;
- Kempuseum (leeszaal en exporuimte);
- Goorhof.

Art. 2: Definitie
Onder retributiereglement cultuurinfrastructuur moet worden verstaan wie de retributie verschuldigd is, wie vrijgesteld is, wat de hoogte van de retributie bedraagt en op welke manier betaald dient te worden.

Art. 3: Toepassingsgebied
De retributie is verschuldigd door: de particuliere personen, vennootschappen, stichtingen of de verenigingen die het gebruik van een vergaderlokaal aanvragen.

Gebruikers worden ingedeeld volgens volgende categorieën:

Categorie 0: gemeentelijke diensten, erkende Brechtse adviesraden, Brechtse scholen en welzijnsschakels
Categorie 1: erkende Brechtse verenigingen of stichtingen, politieke partijen van Brecht
Categorie 2: niet-erkende Brechtse verenigingen, particulieren woonachtig in Brecht
Categorie 3: vennootschappen met hun maatschappelijke zetel in Brecht. niet-Brechtse verenigingen en vennootschappen, niet-Brechtse particulieren

Voor reservaties bij OC ’t Centrum geldt:

Categorie 0: reserveren via gemeente Brecht
Categorie 1: reservereven via gemeente Brecht
Categorie 2: reserveren via concessiehouder van OC ’t Centrum
Categorie 3: reserveren via concessiehouder van OC ‘t Centrum

Art. 4: Tarief
De retributie wordt vastgesteld op:

Zaalhuur 
OC ‘t Centrum 
 Categorie 0 Categorie 1 Categorie 2 Categorie 3 
 VM/NM VM/NM AVDAG VM/NM AVDAG VM/NM AVDAG 
Podiumzaal Gratis € 24,40€ 36,60€ 61,00----
Foyer € 12,20€ 18,30€ 30,50-----
Leskeuken € 8,10€ 12,20€ 20,40----
Grote vergaderzaal 1 € 8,10€ 12,20€ 20,40----
Grote vergaderzaal 2 € 8,10€ 12,20€ 20,40----
Kleine vergaderzaal € 4,10€ 6,10€ 10,10--   -
Bij gebruik Podiumzaal en keuken: huur van foyer verplicht. Korting op foyerprijs in dit geval: -50% 
Uniq 
Polyvalente ruimteGratis€ 24,40€ 36,60€ 61,00€ 73,10€ 109,80€ 182,90€ 220,00€ 328,60€ 548,70
Kempuseum
Leeszaal € 8,10€ 12,20€ 20,40-   -   -   -   -
ExporuimteTentoonstellingsprijs: Voor het gebruik van de exporuimte, voor het organiseren van een tentoonstelling met gratis inkom, zal de gebruiker een retributie dienen te betalen van €17,50 per week.
                                                                                                                           Kapel Oude Klooster
Kapel  € 8,10€ 12,20€ 20,40€ 24,40€ 36,60€ 61,00- - -
  Tentoonstellingsprijs: Voor het gebruik van de kapel, voor het organiseren van een tentoonstelling met gratis inkom, zal de gebruiker een retributie dienen te betalen van €116,40 per week.
Goorhof
FeestzaalGratis€ 24,40€ 36,60€ 61,00€ 73,10€ 109,80€ 182,90€ 220,00€ 328,60€ 548,70
Kleine vergaderzaal€ 4,50€ 6,10€ 10,10€ 12,10€ 18,30€ 30,50€ 36,10€ 55,40€ 91,50

 VM: voormiddag, 8.00-13.00 uur, NM: namiddag, 13.00 - 18.00 uur, AV: avond, na 18.00 uur

 

Kortingen voor gebruikers enkel in categorie 1, voor cultuurinfrastructuur vermeld in artikel 1 (berekend op huurfrequentie)*: 
10 tem 29 boekingen x per jaar 10%
30 tem 49 boekingen x per jaar 30%
+50 x per jaar 50% 
Bijkomende kosten (van toepassing voor alle categorieën, uitgezonderd gemeentelijke diensten) : 
OC ’t Centrum 
Huur opbergruimte per werkingsjaar: 
Vergaderzaal 1 €58,20/kast 
Vergaderzaal 2 €58,20/kast 
Vergaderzaal 3 €58,20/kast 
Podiumzaal €17,50/m² 
Schoonmaak: 
Indien na het gebruik van de infrastructuur van het OC de zalen niet of onvoldoende proper achtergelaten zijn, wordt de gebruiker hiervan op de hoogte gesteld. De uitbater rekent een retributie aan om de nalatigheid van de gebruiker recht te zetten. Volgens tarieven vermeld in het retributiereglement “sluikstort en schade door derden”.
Tribune:
Gebruik tribune (kost incl. opstellen + afbreken)€ 203,70
Overschrijden van huurperiode:
Grote zaal/foyer/keuken € 338
vergaderzalen € 169
Uniq
Huur opbergruimte per werkingsjaar:  zijn  er hier kasten voorzien?
Polyvalente ruimte  €58,20/kast 
Berging€17,50/m
Schoonmaak: 
Indien na het gebruik van de infrastructuur niet of onvoldoende proper achtergelaten zijn, wordt de gebruiker hiervan op de hoogte gesteld. De uitbater rekent een retributie aan om de nalatigheid van de gebruiker recht te zetten. Volgens tarieven vermeld in het retributiereglement “sluikstort en schade door derden”. 
Overschrijden van huurperiode 
Polyvalente ruimte € 338
Wachtkosten €7/10minuten 
Kapel Oude Klooster
Schoonmaak: 
Indien na het gebruik van de infrastructuur niet of onvoldoende proper achtergelaten zijn, wordt de gebruiker hiervan op de hoogte gesteld. De uitbater rekent een retributie aan om de nalatigheid van de gebruiker recht te zetten. Volgens tarieven vermeld in het retributiereglement “sluikstort en schade door derden”. 
Overschrijden van huurperiode 
Polyvalente ruimte € 169
Wachtkosten €7/10minuten 
Kempuseum (leeszaal)
Overschrijden van huurperiode 
Polyvalente ruimte   € 169
Bitmapk
 Schoonmaak: 
Indien na het gebruik van de infrastructuur niet of onvoldoende proper achtergelaten zijn, wordt de gebruiker hiervan op de hoogte gesteld. De uitbater rekent een retributie aan om de nalatigheid van de gebruiker recht te zetten. Volgens tarieven vermeld in het retributiereglement “sluikstort en schade door derden”. 

Schade en sluikstorten:
Zie retributiereglement “sluikstort en schade door derden”.

Techniek:
Zie retributiereglement huur technische installatie OC ‘t Centrum.

De tarieven worden jaarlijks op 1 september aangepast volgens de schommelingen van de gezondheidsindex. Deze aanpassing gebeurt door middel van de coëfficiënt die wordt bekomen door het indexcijfer van de maand voorafgaand aan de indexeringsdatum van het betreffende jaar te delen door het indexcijfer van de maand september 2020. Bij de indexering worden de tarieven afgerond tot op de dichtstbijzijnde 10 cent.

Art. 5: Vrijstellingen
De retributie is niet verschuldigd voor:

- de door de gemeente bevorderde initiatieven in samenwerking met het Rode Kruis.
- uitzonderingen die door het college van burgemeester en schepenen worden goedgekeurd.

Art. 6: Annuleringsvoorwaarden
lndien de aanvrager geen gebruik maakt van de ter beschikking gestelde accommodatie wordt een retributie toegepast afhankelijk van het moment waarop de annulering via e-mail kenbaar werd gemaakt. De annulering moet steeds gebeuren via: cultuurdienst@brecht.be.

Gebruikers kunnen kosteloos annuleren tot 2 weken voor datum van gebruik. Annuleringen na dit tijdstip geven aanleiding tot het betalen van de retributie.

Indien de termijn waarin kosteloos kan geannuleerd worden voorbij is, dient de gebruiker ieder niet-gebruik van aangevraagde zaal vooraf te melden. Wanneer vooraf geen annulering werd doorgegeven, zal er een retributie aangerekend worden.

Tijdstip van annulerenRetributie
De annulatie wordt meer dan 2 weken voor het gebruiksmoment geldig kenbaar gemaaktGratis annuleren
De annulatie wordt minder dan 2 weken voor het gebruiksmoment geldig kenbaar gemaakt100% van de retributie
Geen annulatie of geen geldige annulatie€ 50,00 + 200% van de retributie

In geval van bewezen en manifeste overmacht m.b.t. het wegvallen van de activiteit of het tijdig indienen van de annulering, kan op advies van het beheersorgaan van het gemeenschapscentrum aan het college van burgemeester en schepenen worden voorgesteld af te zien van het innen van deze vergoedingen. De aanvraag hiertoe moet gericht worden aan het beheersorgaan.

Indien het gemeentebestuur door bewezen en manifeste overmacht de ruimtes niet ter beschikking kan stellen, zal de gebruiker/aanvrager geen enkel recht op schadevergoeding kunnen laten gelden.

Art. 7: Wijze van Betaling
De retributie wordt eisbaar zodra de dienstverlening aanvangt.

De gebruikers betalen maandelijks na ontvangst van de rekening door overschrijving op een financiële rekening van het gemeentebestuur.

Art. 8: Niet-betaling
Bij niet-betaling van het verschuldigde bedrag na vervaldatum kan de gebruiker onmiddellijk het gebruik van de accommodatie ontzegd worden.

Bij niet-betaling binnen de wettelijk bepaalde vervaltermijn, zal een gratis eerste aanmaning worden verzonden. Voor een tweede, en desgevallend elke volgende, aanmaning wordt telkens een kost van 20,00 euro aangerekend voor de verzending.

Als de debiteur een afbetalingsplan krijgt en dit vervolgens niet nakomt, wordt hem een aanmaning gestuurd. Voor deze aanmaning wordt een kost van 20,00 euro aangerekend.

Artikel 177 van het decreet lokaal bestuur voorziet in de mogelijkheid om een dwangbevel uit te vaardigen met het oog op de invordering van onbetwiste en opeisbare niet-fiscale schuldvorderingen. Voor het aanmaken van dit dwangbevel en het overmaken van een dossier aan de gerechtsdeurwaarder wordt een kost van 30,00 euro aangerekend.

Bij betwisting kan het gemeentebestuur zich tot de burgerlijke rechtbank wenden om de retributie in te vorderen. De rechtbanken van Antwerpen zijn bevoegd.

Art. 9: Oneigenlijk gebruik
Wie een lokaal aanvraagt, moet dit doen in de hoedanigheid van organisator of namens de organisator. De organisator mag de ter beschikking gestelde ruimte niet laten gebruiken door derden of voor andere doeleinden dan opgegeven in de aanvraag. Als oneigenlijk gebruik wordt beschouwd bv: een privéaangelegenheid, terwijl de zaal werd aangevraagd door een vereniging.

Indien oneigenlijk gebruik vastgesteld wordt, dient de gebruiker een retributie te betalen van: €50,00 + 300% van de voorziene retributie.

Art. 10: Toezicht
Dit reglement valt onder het toezicht van de toezichthoudende overheid.

Download het document hier.

Gebruikersreglement OC 't Centrum

Gebruikersreglement Ontmoetingcentrum 't Centrum

Art. 1: Doel van het centrum
OC ’t Centrum heeft tot doel om ruimte te bieden voor:

  1. Activiteiten van de verschillende culturele werksoorten, organisaties, bevolkingsgroepen, ideologische en filosofische strekkingen.
  2. Informele ontmoeting en contact.
  3. Activiteiten met een publiek karakter.

OC ’t Centrum is geen ruimte voor commerciële activiteiten of openbare fuiven.

Art. 2: Definities

  1. Gemeente: De gemeente Brecht, gevestigd te 2960 Brecht, Gemeentepark 1.
  2. Concessiehouder: De concessiehouder zoals benoemd in de concessieovereenkomst van OC ’t Centrum.
  3. Aanvrager/verantwoordelijke: De particulier/ het vennootschap/ de vereniging die de zaalaanvraag doet bij respectievelijk de gemeente of de concessiehouder.

Art. 3: Infrastructuur

Podiumzaal (zaal kleipikker):

De podiumzaal betreft een professioneel ingerichte zaal met een mobiele, inschuifbare tribune met 244 vaste zitplaatsen, geschikt voor middelgrote theater- en muziekvoorstellingen, kleinere congressen, kleinkunst- en schoolopvoeringen. Indien de tribune volledig wordt ingeschoven kan er ook altijd een feest gehouden worden in de zaal. De zaal beschikt over een eigen toog met twee tapkranen en volledige tapinstallatie voor grote vaten. Tevens zijn er enkele drankenkoelingen voorzien. De toog ligt naast een grote drankenberging, en aan de andere zijde langs een berging voor stoelen- en tafelsopslag.

Indien de tribune ingeschoven is, heeft de podiumzaal een oppervlakte van 330m² en een bezettingsgraad van 300 personen; en nog eens 40 personen extra op het podium zelf dat een oppervlakte heeft van 110m². Het podium is ook toegankelijk voor andersvaliden door de traplift naast het kleine trapje.

De twee kleedruimtes achter het podium zijn allebei voorzien van een doucheruimte met toilet en lavabo.

Achteraan het gebouw is een laadkade gemaakt met garagepoort waardoor het handig is om podiumtechnieken en overige materiaal op het podium te krijgen en buiten te brengen.

Foyer:

De foyer is gesitueerd direct achter de hoofdingang. De foyer is een kleinere zaal voorzien van een toog en een ontvangstgeheel.

Door de zwarte mobiele wand kan de foyerzaal afgesloten worden zodat er een aparte doorgang wordt gecreëerd naar de podiumzaal en de sanitaire blok.

De toog heeft zijn eigen kleine berging en net als bij de andere togen is hier ook een tapinstallatie voorzien om grote vaten te consumeren. Ook worden er een drankenkoeling en twee tapkranen voorzien.

Vanuit de zaal is er een rechtstreekse toegang naar de keuken.

Naast de toegang tot de keuken is er een smart-TV bevestigd aan de muur door middel van een draaibare houder.

De bezettingsgraad van de foyer is vastgelegd op 155 personen en heeft een oppervlakte van 155m².

Leskeuken:

De keuken bestaat uit twee delen:

  • Een zone natte keuken. Deze is voorzien van een doorschuif-afwasmachine.
  • Een zone kookkeuken. Hierin is voorzien in een spoeltafel om groenten te wassen, twee mobiele werktafels, een kleine en grote koelkast en een aparte diepvriezer. Onder de grote dampkap die voorzien is van een automatische brandblusinstallatie bevindt zich nog een dubbele friteuse, een combisteamer en een inductiekookplaat met vier pitten.

De bezettingsgraad van de keuken is vastgelegd op 20 personen.

Volgend servies is aanwezig in de keuken:

  • 200 soepkommen
  • 200 grote borden (24cm)
  • 200 dessertborden (19cm)
  • 200 soeplepels, messen, vorken
  • 200 tassen met ondertas
  • 350 koffielepels
  • 25 kommen 2,5l
  • 50 kommen 0,15l
  • 20 koffiepotten 1,5l
  • 25 melkkannetjes 0,3l

Vergaderzalen:

Er zijn twee grote vergaderzalen met een oppervlakte van 48m² en deze hebben beiden een bezettingsgraad van 30 personen. Tevens is er nog één kleinere vergaderzaal en deze heeft een oppervlakte van 34m² en een bezettingsgraad van 20 personen.

Alle vergaderruimtes beschikken over een smart-TV, verbinden kan eenvoudig met een HDMI kabel.

Een kitchenette op de verdieping kan door de verschillende partijen gebruikt worden. Opgelet: het gaat hier om een beperkte kitchenette. Hier kunnen geen maaltijden bereid worden of kookactiviteiten georganiseerd.

Capaciteit
 StaandZittendTribune
Podiumzaal300200244
Foyer155100-
Leskeuken20--
Grote vergaderzaal 13024-
Grote vergaderzaal 23024-
Kleine vergaderzaal2012-

Voor foyer en podiumzaal worden er ook voorzien:

  • 200 stuks stoelen met ijzeren onderstel en houten zitting/leuning in verschillende kleuren
  • 50 stuks inklapbare tafels met afmetingen 140x70cm op 5 stapelkarren.
  • 10 stuks statafels

Art. 4: Reserveren

  1. De aanvraag voor het gebruik van een lokaal van OC ’t Centrum dient te gebeuren:

    a. bij de dienst vrije tijd of via het online reservatiesysteem op de gemeentelijke website, behalve voor particulieren en vennootschappen (zie onder);

    b. bij de concessiehouder voor particulieren en vennootschappen.
     
  2. Kalender

    In de eerste plaats krijgt de concessiehouder de mogelijkheid om 10 data per jaar toegewezen te krijgen, dus dagen waarop gemeente en verenigingen zaal Kleipikker en Foyer niet zullen gebruiken dan tenzij met goedkeuring van de concessiehouder.

    Deze data kunnen vrij, binnen de voorwaarden van deze concessie, worden aangewend door de concessiehouder.

    De concessiehouder doet telkens zelf een voorstel voor de 10 vrij te houden data in de loop van de maand november van het kalenderjaar twee jaar voorafgaandelijk aan het kalenderjaar van toewijzing. De gemeente beslist binnen de 30 kalenderdagen na ontvangst van de voorgestelde data: de voorgestelde data kunnen worden geweigerd indien er vaste evenementen zijn in de kalender van OC ’t Centrum. Indien een datum niet aanvaard kan worden, stelt de concessiehouder een andere datum voor.

    Voor het eerste jaar van de concessie worden de 10 data voor het eerste en het tweede kalenderjaar tussen Partijen vastgesteld voor aanvang van de concessie.

    Voor de eigen programmatie geldt vervolgens dat de grote lijnen van de eigen programmatie van de gemeente in het OC van het volgende seizoen (september jaar 1- eind augustus jaar 2) in mei van jaar 1 worden afgerond.

    Daarna, d.w.z. nadat de eigen programmatie is ingepland, worden de alsdan reeds gekende aanvragen voor het volgend seizoen van de erkende verenigingen, aangesloten bij een van de erkende adviesraden behandeld;

    - Jaarlijks in de maand februari wordt de verenigingenkalender van het daaropvolgende jaar samengesteld. Hiertoe wordt een oproep gedaan bij de erkende Brechtse verenigingen.

    - Erkende verenigingen die OC ’t Centrum willen vastleggen voor het volgende jaar dienen hun aanvraag te richten aan de Cultuurdienst op de daarvoor terbeschikkinggestelde documenten.

    - Alle erkende gebruikers die een aanvraag indienden, worden verwacht aanwezig te zijn op het jaarlijkse reservatieoverleg voor erkende verenigingen. Verenigingen die tijdens het afgelopen jaar reeds gebruik maakten van OC ’t Centrum op de gevraagde uren, krijgen voorrang, mits zij aanwezig zijn op het reservatieoverleg.

    Vervolgens, dus nadat de activiteiten voor de erkende verenigingen zijn ingepland, worden de “andere aanvragen” (particulieren, waaronder dus ook de uitbater) behandeld, eveneens volgens datum en uur van indienen. Opties kunnen vanaf 1 januari van jaar 1 genomen worden (tot 31/8 van jaar 2)

    Reservaties zijn pas definitief na deze procedure.

    Indien de voorrangsperiode voor respectievelijk de eigen programmatie en de erkende verenigingen voorbij is, vallen de alsdan nog niet geplande activiteiten niet langer onder de voorrangsregels en volgen zij dus de procedure voor de “andere aanvragen”, waarbij de chronologie van indienen wordt gevolgd.

    In geval van onenigheid of bij dubbele aanvragen tijdens het reservatieoverleg van verenigingen, wordt er beslist op basis van de hierna omschreven prioriteitenlijst:

    1. Activiteiten van het gemeentebestuur hebben voorrang op andere aanvragen;

    2. Erkende Brechtse verenigingen hebben voorrang op de zaal en tijdstippen waarvan ze het voorgaand jaar gebruik maakten;

    3. Podiumactiviteiten (theater-, muziek-, film- en dansvoorstellingen) hebben voorrang op andere activiteiten;

    4. Permanente reservaties of reservaties met een vaste regelmaat hebben voorrang op occasionele verhuring;

    5. Activiteiten die een volledige zaal (grote zaal met foyer) gebruiken, hebben voorrang op een deel van de zaal.
     
  3. Bij het aanvragen van een reservatie verklaart de aanvrager zich akkoord met de bepalingen van de overeenkomst, de bepalingen van dit gebruiksreglement, retributiereglement en de specifieke gang van zaken eigen aan de dagelijkse werking van OC ‘t Centrum.
     
  4. De aanvrager verklaart door het indienen van de reservatie dat alle verstrekte gegevens volledig en correct zijn ingevuld. De aard van de activiteit dient nauwkeurig en gedetailleerd beschreven te worden. Indien blijkt dat de vermelde gegevens niet overeenstemmen met de aangekondigde activiteiten kan het contract door het gemeentebestuur opgezegd worden zonder dat de aanvrager enige vorm van schadevergoeding kan eisen.
     
  5. De aanvraag wordt goedgekeurd door de dienst vrije tijd van gemeente Brecht. Een melding van de toelating of weigering tot het gebruik van de infrastructuur wordt per e-mail of schriftelijk bezorgd, dit laatste als men niet over de digitale mogelijkheden beschikt.
     
  6. De concessiehouder is verplicht de foyer open te stellen voor de bezoekers van zaal Kleipikker, in het geval deze zaal wordt gereserveerd door de gemeente zelf. Tijdens de door de gemeente georganiseerde evenementen in zaal Kleipikker mag de concessiehouder de foyer niet reserveren voor derden.
     
  7. De concessiehouder valt onder categorie 2 van het retributiereglement voor het gebruik van vrijetijdsinfrastructuur. De gemeente factureert aan de concessiehouder voor het gebruik van de zalen. De concessiehouder factureert aan de particulieren en vennootschappen. De concessiehouder draagt hiervoor ook de eindverantwoordelijkheid.

Art. 5: Annuleren
Zie retributiereglement i.v.m. gebruik cultuurinfrastructuur.

Art. 6: Betalingsmodaliteiten

  1. De geldende huurprijzen en modaliteiten worden bepaald in het retributiereglement i.v.m. gebruik cultuurinfrastructuur en zijn terug te vinden op de gemeentelijke website.
     
  2. De betaling moet gebeuren zoals bepaald in het retributiereglement.
     
  3. Alle vergoedingen voor huur infrastructuur van OC ’t Centrum dienen betaald te worden aan de gemeente Brecht, behalve voor particulieren en vennootschappen. Particulieren en vennootschappen ontvangen een factuur vanwege de concessiehouder.
     
  4. De facturatie van de dranken en catering gebeurt via de concessiehouder.

Art. 7: Gebruiksregels: Algemeen:

  1. De aanvrager/verantwoordelijke dient vanaf de aanvang van de voorbereidingen tot en met het einde van de activiteiten aanwezig te zijn. De aanvrager/verantwoordelijke is de enige contactpersoon van de vereniging die een ruimte huurt. De aanvrager/verantwoordelijke mag zich laten vervangen door een andere persoon. De naam van de plaatsvervanger dient vooraf, samen met alle andere inlichtingen, meegedeeld te worden.
     
  2. Het is verboden te nagelen in, te schilderen, te plakken of te schrijven op ramen deuren, muren, vloeren, dakstructuren en zolderingen, of hierin enig hechtingsmiddel aan te brengen. Borden, aanplakbiljetten, etc. mogen na aanwijzing van de concessiehouder slechts aangebracht worden op de daartoe voorziene plaatsen. De aanvrager/verantwoordelijke treft de nodige maatregelen om te voorkomen dat derden tijdens een activiteit affiches (of andere aanplakbiljetten) aanbrengen.
     
  3. Indien er tijdens de activiteit dranken worden verkocht waakt de aanvrager/verantwoordelijke erover dat de wet op de openbare dronkenschap wordt nageleefd.
     
  4. Indien er tijdens de activiteit muziek gespeeld wordt of als er andere zaken waarvoor auteursrechten verschuldigd zijn, geprogrammeerd worden, dient de aanvrager zelf in te staan voor de aanvraag en de betaling van de verschuldigde rechten.
     
  5. De muziek moet derwijze geregeld worden dat ze niet storend is voor de gebruikers van de horecazaak, van het ontmoetingscentrum en de omwonenden.
     
  6. Sleutel/badge

    - De concessiehouder is verantwoordelijke voor het tijdig verlenen van toegang tot de lokalen en/of het ter beschikkingstellen van een sleutel/badge van de lokalen aan occasionele en onregelmatige gebruikers Afspraken rond het ophalen van sleutel/badge worden rechtstreeks met de concessiehouder gemaakt.

    - De dienst vrije tijd stelt sleutel/badge ter beschikking van vaste regelmatige gebruikers.De aanvrager/verantwoordelijke blijft te allen tijde verantwoordelijk voor de ontvangen sleutels/badge en zal bij verlies of schade de kosten van het te vervangen slot en de bijbehorende sleutels betalen.

    - De waarborg van een sleutel/badge is omschreven in het retributiereglement i.v.m. gebruik cultuurinfrastructuur en dient betaald te worden aan de gemeente/concessiehouder bij verlies van badge/sleutel. (Betaling aan de uitgever van de sleutel.)

    - De concessiehouder staat in voor de toegang en afsluiting van de zalen via het zaalbeheersysteem en de toepasselijke toegangsbadges (met ingang van 11 juni 2020).

    - De gemeente beheert het badgesysteem en de instellingen hiervan. De concessiehouder krijgt een aantal badges ter beschikking zodat de gebruikers van het OC ’t Centrum deze bij hem kunnen ophalen. De concessiehouder staat bijgevolg enkel in voor het overhandigen van de badges. De concessiehouder houdt een logboek bij over de uitlening van deze badges.
     
  7. Tijdens de activiteiten, maar ook tijdens de voorbereidingen en/of repetities zijn de lokalen waarvoor geen aanvraag werd ingediend niet toegankelijk.
     
  8. De lokalen worden voor de activiteit door de gebruiker klaargezet. Het klaarzetten en ontruimen van de zaal moet tijdens de gereserveerde uren gebeuren.
     
  9. Bij het verlaten van de lokalen dient de normale schikking hersteld te worden. Bij overtreding kan aan de aanvrager/verantwoordelijke een boete opgelegd worden en kan eventueel de toegang tot alle gemeentelijke infrastructuur ontzegd worden. Meer info over deze tarieven in het retributiereglement i.v.m. gebruik cultuurinfrastructuur.
     
  10. Alle papierresten en afval moeten door de aanvrager/verantwoordelijke verwijderd worden. Deze worden door de aanvrager/verantwoordelijke verzameld op de door de concessiehouder aangewezen plaats. Indien dit niet gebeurt zal hier gevolg worden aangegeven volgens tarieven vermeld in het retributiereglement op het opruimen van sluikstort en het herstel van schade door derden.
     
  11. Na afloop van de activiteit zorgt de aanvrager/verantwoordelijke dat de zalen schoon achtergelaten worden. Richtlijnen hiervoor worden per zaal geafficheerd.
     
  12. Na afloop van de activiteit zet de aanvrager/verantwoordelijke in de vergaderzalen de glazen, borden en bestek samen. De gebruiker staat in voor de afwas.
     
  13. Na afloop van de activiteit in de podiumzaal, foyer en leskeuken wast en droogt de aanvrager/verantwoordelijke de glazen, borden en bestek af en zet alles terug op de juiste plaats.
     
  14. De gebruiker is verantwoordelijk voor het uitschakelen van de verlichting en het behoorlijk afsluiten van de lokalen (ramen en deuren).
     
  15. Indien de concessiehouder genoodzaakt wordt om het lokaal op te kuisen, buiten de normale poetsbeurt of werkzaamheden uit te voeren als gevolg van inbreuken op de bepalingen van het huishoudelijk reglement, zal de gebruiker de kostprijs van de uitgevoerde werken aangerekend worden. De kostprijs hiervoor werd voorzien in het retributiereglement i.v.m. gebruik cultuurinfrastructuur.
     
  16. Het houden van dieren is verboden, behoudens andersluidende en voorafgaande toelating van de gemeente (m.u.v. geleidehonden).
     
  17. Voor de activiteiten dient de aanvrager/verantwoordelijke minimaal 30 kalenderdagen voor de activiteit de nodige afspraken met de concessiehouder van OC ‘t Centrum te maken. De nodige voorbereidings-, opruim- en poetstijd dient eveneens gereserveerd te worden.
     
  18. Tijdens alle activiteiten dient de aanvrager/verantwoordelijke in het nodige toezicht te voorzien. De aanvrager/verantwoordelijke dient erover te waken dat de omgeving van het gebouw niet verontreinigd wordt.
     
  19. Er geldt een geheel rookverbod in het gebouw. De aanvrager/verantwoordelijke zal toezien op het naleven van dit verbod.

Art. 8: Gebruiksregels: Specifiek

  1. Tribune

    - Indien de gebruiker de uitschuifbare tribune in wenst te gebruiken, moet deze vooraf gereserveerd worden.

    - De concessiehouder staat in voor het opstellen en het afbreken van de tribunes in zaal Kleipikker, volgens afspraak met de gemeente. Gebruikers mogen de uitschuifbare tribune zelf niet bedienen

    - Voor het gebruik (opbouw/afbraak) van de tribune in de podiumzaal dient de aanvrager afspraken te maken met de concessiehouder.

    - De gebruiker moet toezien op een correct gebruik van de tribune en mag niet toelaten dat er eten en/of dranken genuttigd wordt op de tribune

    - De concessiehouder vraagt voor elke opstelling/afbraak de vergoeding, zoals deze bepaald staat in het retributiereglement i.v.m. gebruik cultuurinfrastructuur
     
  2. Technische installaties

    - Het gebruik van alle technische installaties (licht, geluid, beeld, …) dient te gebeuren volgens de bepalingen van het huurreglement technische installaties. Dit huurreglement is te vinden op de gemeentelijke website.

    - De aanvrager/verantwoordelijke dient erop toe te zien dat alle materiaal dat gebruikt wordt, en dat niet eigen is aan OC ‘t Centrum, voldoet aan de wettelijke vereisten betreffende technische goedkeuringen, milieu- en veiligheids- en brandvoorschriften en keuringen.

    - Op eenvoudige vraag van de concessiehouder of -verlener zal de aanvrager/verantwoordelijke de nodige documenten voorleggen. Indien blijkt dat deze documenten ontbreken of niet in orde zijn, dan kan het contract door het gemeentebestuur of concessiehouder opgezegd worden, of kan de activiteit of voorbereiding stilgelegd worden, zonder dat de aanvrager/verantwoordelijke enige vorm van schadevergoeding zal eisen.
     
  3. Aanplakkingen en affiches

    - Aanplakbrieven van cultuurevenementen, aanbevelingen van cultuurverenigingen enz. … zijn enkel toegelaten op de officiële aanplakborden. Vragen hiervoor kunnen gesteld worden aan de bibliotheekmedewerker tijdens openingsuren van de bibliotheek in het gebouw. De concessiehouder is gehouden tot ophanging van alle aankondigingen en documenten waartoe hij door de Gemeente wordt verplicht.
     
  4. Opbergruimte

    Frequente gebruikers hebben de mogelijkheid om opslagruimte te huren. Het betreft hierbij:

    - Kastruimte
    - Opslagruimte per m²

    Deze ruimte kan worden toegekend naar beschikbaarheid. Tarieven voor de huur van deze opslagruimte zijn te vinden in het retributiereglement i.v.m. gebruik cultuurinfrastructuur. Aanvragen voor deze opbergruimte verlopen via de balie van de dienst vrije tijd.
     
  5. Drankverbruik

    - De gebruiker kan steeds gebruik maken van gekoelde en warme dranken, voorzien door de concessiehouder.

    - De concessiehouder heeft het alleenrecht om dranken te leveren aan de gebruikers.

    - Prijzen van de te verkrijgen dranken worden meegedeeld in de officiële prijslijst.

    - Jaarlijks, op de verjaardag van de concessie, worden de wijzigingen van de prijzen meegedeeld.

    - In de horecazaak moet op duidelijke, verzorgde en goed zichtbare wijze de prijslijst aangeplakt worden, die de prijs van de consumpties aanduidt.

    - Op deze prijslijst dient duidelijk vermeld te worden dat de BTW en de bediening in de prijzen inbegrepen zijn.

    - Het is de concessiehouder niet toegelaten andere consumpties of goederen te verkopen dan deze vermeld op de prijslijst, behoudens bij bijzondere acties of seizoensaanbiedingen.

    - De aanvrager/verantwoordelijke waakt erover dat tijdens de activiteit geen andere dranken dan deze door de concessiehouder aangeboden, worden geconsumeerd.

    - De mogelijkheid is er eveneens om grote drankbestellingen te bestellen, dit volgens volgende werkwijze:

              o Een bestelling dient steeds tijdig (ten laatste 10 werkdagen voor de start van het evenement) te worden doorgegeven aan de concessiehouder.

              o De aanvrager/verantwoordelijke maakt praktische afspraken met de concessiehouder onder meer betreffende het vullen van de koelkasten, de plaats waar bijkomend dranken kunnen genomen worden, de plaats waar het leeggoed dient gestockeerd te worden, controle op drankverbruik, afval, …

              o De facturatie van de dranken gebeurt via de concessiehouder op basis van een verbruikscontrole.
     
  6. Leskeuken

    - De leskeuken kan gehuurd worden. De aanvrager/verantwoordelijke dient hiervoor concrete afspraken te maken met de gemeente, via de balie van dienst vrije tijd.

Art. 9: Schade en verantwoordelijkheid

  1. Er wordt vanuit gegaan dat elk lokaal (en het ter beschikking gestelde materiaal) in goede staat verkeert bij de aanvang van de activiteit. Indien voor de activiteit door de aanvrager/verantwoordelijke beschadigingen en/of tekortkomingen worden vastgesteld, dient hij de concessiehouder hiervan onmiddellijk in kennis te stellen. De vastgestelde beschadigingen en/of gebreken dienen ten laatste bij de aanvang van de activiteit gemeld te worden. Van de vastgestelde beschadigingen en/of tekortkomingen wordt een verslag opgesteld dat door de aanvrager/verantwoordelijke en de concessiehouder ondertekend wordt.
     
  2. Indien na de activiteit schade en/of inbreuken op de bepalingen van het gebruikersreglement worden vastgesteld zal de gebruiker uitgenodigd worden om, in gezamenlijk overleg, de schade te bepalen. De gebruiker verklaart zich in dit geval akkoord met de vastgestelde schade, de inbreuken op de bepalingen van het gebruiksreglement en de daaraan verbonden extra kosten. Deze kosten worden bepaald en geïnd volgens het retributiereglement op het opruimen van sluikstort en het herstel van schade door derden. Bij niet-betaling wordt de gebruiker –naast de bepalingen in het retributiereglement- uitgesloten van het gebruik van alle gemeentelijke infrastructuur tot het verschuldigde bedrag betaald is.
     
  3. Bij vandalisme kan de gebruiker tijdelijk uitgesloten worden voor het gebruik van alle gemeentelijke infrastructuur. De beslissing tot tijdelijke uitsluiting wordt genomen na onderzoek en advies van het gemeentebestuur.
     
  4. Het gemeentebestuur of concessiehouder neemt geen bewakingsplicht op zich. De gebruikers dienen op dit vlak de nodige voorzorgen en maatregelen te treffen.
     
  5. De burgerlijke aansprakelijkheid van de gebruikers ten opzichte van derden wordt niet gedekt door een verzekeringspolis van het gemeentebestuur. De aanvrager/verantwoordelijke dient derhalve over een verzekering burgerlijke aansprakelijkheid ten opzichte van derden te beschikken voor de activiteit die hij organiseert. Op eenvoudige vraag van de concessiehouder zal hij de nodige documenten voorleggen. Indien blijkt dat deze documenten ontbreken of niet in orde zijn, dan kan het contract door het gemeentebestuur opgezegd worden, of kan de activiteit of voorbereiding ervan stilgelegd worden, zonder dat de aanvrager/verantwoordelijke enige vorm van schadevergoeding zal eisen.

Art. 10: Veiligheid

  1. De aanvrager/verantwoordelijke bevestigt door de aanvraag van de reservatie dat hij in kennis gesteld werd van de geldende veiligheidsvoorschriften en neemt daardoor alle verantwoordelijkheid i.v.m. het naleven ervan op zich.
     
  2. Het totaal aanwezigen in de zaal, de cafetaria en de andere ruimtes samen mag het totaal aantal beschreven in art. 2 niet overschrijden.
     
  3. De veiligheidsverlichting van de zaal mag nooit uitgeschakeld worden.
     
  4. De concessiehouder waakt erover dat de gebruiker geen inbreuken op de veiligheidsvoorschriften maakt. Indien inbreuken worden vastgesteld verbindt de verbruiker er zich toe onmiddellijk gevolg te geven aan de meegedeelde opmerkingen. Bij weigering houdt de concessiehouder als goede huisvader zich het recht voor de activiteit niet te laten starten.
     
  5. Het bewaren en opslaan van brandbare en ontplofbare materialen binnen de gebouwen is verboden, met uitzondering van gasflessen noodzakelijk voor de goede werking van een tapinstallatie. Deze gasflessen moeten met de noodzakelijke omzichtigheid worden geplaatst en gehanteerd.
     
  6. De aanvrager/verantwoordelijke moet te allen tijde de reglementering inzake brandveiligheid naleven.
     
  7. De aanvrager/verantwoordelijke zorgt ervoor dat er niets wordt gestockeerd voor alle nooddeuren en noodtrap; de brandhaspels en de brandblussers. Doorgangen moeten te allen tijde beschikbaar zijn bij nood. Veiligheid van de gebruikers komt op de eerste plaats.
     
  8. In zaal Kleipikker mag er niets worden bevestigd of aangehangen worden aan de dakstructuur; metalen draagstructuur of aan de passerelle op de eerste verdieping, behoudens met expliciete toestemming van de gemeente. De ganse metalen constructie is niet berekend op extra gewicht. Er mag geen ballast extra worden opgehangen aan de akoestische plafonds in de foyer en de cafetaria, behoudens met expliciete toestemming van de gemeente. Deze zijn daar niet op voorzien

Art. 11: Algemene bepalingen

  1. Indien wordt vastgesteld dat een vereniging die een lokaal van de infrastructuur van OC ’t Centrum reserveerde niet de feitelijke organisator van de activiteit is, wordt deze vereniging uitgesloten van het gebruik van alle gemeentelijke infrastructuur voor de periode van 2 jaar. Enige uitzondering die hiervoor geldt: de concessiehouder kan voor particulieren en vennootschappen een reservatie in eigen beheer doen.
     
  2. Uitzonderingen/ alle punten die niet in dit gebruiksreglement zijn voorzien, worden voorgelegd aan het college van burgemeester en schepenen van de gemeente Brecht.
     
  3. Openingsuren van de concessie zijn terug te vinden op de gemeentelijke website.

Download het document hier.

Reglement gebruik technische installatie OC 't Centrum

GEBRUIKSREGLEMENT TECHNISCHE INSTALLATIE OC ‘T CENTRUM

Samengevat:

1. Je wil gebruik maken van de basisset voor licht en geluid

Er staat een basisset ter beschikking van de huurder. Met deze set kan je twee micro’s aansluiten, geluid van een media-apparaat met mini-jack afspelen, het podium eenvoudig belichten en media projecteren. Je stelt de installatie zelf op met behulp van de stap-voor-stap handleidingen. Zowel het licht als de beamer zijn opgehangen in een standaardpositie. Deze kan niet zelfstandig gewijzigd worden. Gebruik van de basisset zit mee in de huurprijs, maar je dient ze wel mee te reserveren.

2. Je wil meer dan enkel de basisset gebruiken en je hebt geen eigen firma waar je beroep op wenst te doen

Indien je evenement nood heeft aan meer dan enkel de basisset (of de basisopstelling ervan), dan kan je beroep doen op de firma waar de gemeente Brecht mee samenwerkt. Je kan hun contactgegevens opvragen bij de dienst vrije tijd van de gemeente Brecht. Je bespreekt samen met hen de noden, en zij maken een offerte op maat voor je op.

3. Je wil meer dan enkel de basisset gebruiken en je hebt een eigen firma waar je beroep op wenst te doen

Andere licht en geluidsfirma’s dan diegene waar de gemeente vast mee samenwerkt zijn welkom in het OC, maar je bent steeds gebonden aan een aantal afspraken. Je eigen firma kan niet zelfstandig gebruik maken van de trussen om licht en geluid in te hangen. Hiervoor dien je steeds beroep te doen op de firma waar de gemeente mee samenwerkt voor zowel inhangen, als afbreken. Gebruik van het professionele geluidssysteem kan enkel door de firma waar de gemeente mee samenwerkt. Je neemt hiervoor zelf contact op met de firma, zij maken dan een offerte op basis van je noden. Er kan op geen enkel moment iets vastgemaakt of opgehangen worden aan het gebouw (plafond, steunpalen…). Indien je geen gebruik wenst te maken van de trussen of het geluidssysteem en je hangt niets op aan het gebouw, dan kan je firma zelf aan de slag. Verantwoordelijkheden hieronder omschreven blijven uiteraard steeds gelden.

4. Je wil gebruik maken van de tribune

Je reserveert de tribune wanneer je je zaal reserveert. De concessionaris stelt deze voor je op.

In detail:

Algemene bepalingen

§ 1. Met de technische installaties van OC ‘t Centrum worden bedoeld:

a. Huurdersset
1. Licht:
Chamsys on PC met touchscreen bediening.
6x Chauvet Ovation E930VW, Zoom 25°-50° 1*
6x Chauvet Ovation E930VW, Zoom 15°-30° 1*

2. Geluid:
Soundcraft: Signature 10, geluidstafel
Audac CELO6 speakers
Audac PX112 MK2
2x Shure beta58A (in etui met velcro + microfoonclip)
1x KMG WMS470 (microfoonclip in audio)
3x statief K&M

3. Video:
PT - RZ970 Panasonic 1, beamer opgehangen aan truss + afstandsbediening
BENQ MH733, losse beamer (in koffer met afstandsbediening, VGA kabel en stroomkabel)
Scherm 437*253cm (front- en retroprojectie mogelijk) 2*

4. Accessoires:
2x multikabel
Stereo RCA-XLR kabel
3x XLR-Jack kabel Mini jack – jack (dubbel) kabel
Schuko – powercon kabel
6x XLR kabel (diverse lengtes)
2x HDMI kabel (1x lang, 1x kort)

1* Frontlicht en beamer worden ingehangen volgens een standaard(licht)plan. Indien de gebruiker hier van af wenst te wijken, kan dit, mits technische interventie van de licht- en geluidsfirma in het raamcontract met de gemeente.
2* Het scherm kan onafhankelijk en mobiel gebruikt worden met de losse beamer, of opgesteld worden voor de standaardopstelling met de opgehangen beamer. Indien gewenst kan het scherm ook opgehangen worden aan de truss, mits technische interventie van de licht- en geluidsfirma in het raamcontract met de gemeente Brecht.

b. Trussing
1. Podiumtrussen:
4x2 Prolyte X30D (beweegbaar, elektrische takels)

2. Zaaltruss:
1x2 Prolyte X30D (vaste installatie)

c. FOH speakersysteem:
1. Versterker:
Martin Audio - IK81-DANTE

2. Topkasten:
2x6 Martin Audio – WPM

3. Subkasten:
2x2 Martin Audio - SX118

4. Infills/monitors:
4x Martin Audio - X8B
Powersoft - T304 DSP+DANTE

d. Theatertribune
De theatertribune is een telescopische tribune die zitplaats biedt aan 244 personen. Een tribuneplan vindt u onderaan in bijlage 1. Rij A bestaat uit losse, verplaatsbare stoelen, waarmee ruimte voor rolstoelgebruikers voorzien kan worden

§ 2. De bediening van de trussing (§1.b.) en het FOH speakersysteem (§1.c.) mag alleen gebeuren door of onder supervisie van technici van de licht- en geluidsfirma in het raamcontract met de gemeente Brecht.
§ 3. De bediening van de tribune (§1.d.) mag alleen gebeuren door medewerkers van het ontmoetingscentrum en gemeente Brecht.
§ 4. Alle installaties kunnen enkel binnen de muren van OC ‘t Centrum gebruikt worden.
§ 5. Apparatuur die niet behoort tot het OC moet technisch in orde zijn en beantwoorden aan de geldende veiligheidsnormen, zoniet kan het gebruik hiervan geweigerd worden.
§ 6. De aanvraag voor gebruik van technische installaties dient te gebeuren bij de reservatie van een ruimte in OC ‘t Centrum. Indien een technische interventie van de externe licht-en geluidsfirma noodzakelijk is, dient deze minimum twee weken op voorhand aangevraagd te worden.

Voorwaarden

§ 7. Gebruik van de technische installaties kan slechts na voorlegging van een geldige reservatieovereenkomst.
§ 8. Bij gebruik van de technische installaties voorziet de gebruiker een geldige polis verzekering burgerlijke aansprakelijkheid bij ongevallen. Deze wordt op eenvoudig verzoek voorgelegd aan de zaalverantwoordelijke.

Formules

§ 9. Gebruik van de huurdersset (§1.a.), zonder technische bijstand.
a. De set kan door de huurder zelfstandig gebruikt worden volgens de richtlijnen van de ter beschikking gestelde handleidingen.
b. De bediening van de installaties dient te gebeuren door een persoon die op de hoogte is van de werking van de apparaten.
c. De gebruiker is verantwoordelijk voor het correct opbergen/terugbrengen van deze installaties.
d. De belichting en beamer van de huurdersset worden volgens een vast plan ingehangen. Afwijking hiervan is mogelijk, mits interventie van de externe licht-en geluidsfirma. Kosten verbonden aan deze wijzigingen (zowel aanpassen, als terugzetten naar de standaardopstelling) zijn ten laste van de huurder en zullen rechtstreeks aan de huurder worden gefactureerd. Een prijsofferte kan voorafgaand bij de betreffende firma bekomen worden na bespreking van de technische noden.

§ 10. Gebruik installaties met technicus OC ‘t Centrum.
a. Trussing (§1.b.)
1. De technische installatie wordt beheerd door een vaste externe firma. Bij het gebruik van deze installatie is de huurder verplicht gebruik te maken van de diensten van deze firma teneinde een correct gebruik van de installatie te garanderen. Kosten verbonden aan deze samenwerking (uurlonen, verplaatsingsonkosten, mogelijk extra materiaal en diensten bovenop het omschreven materiaal in §1) zijn ten laste van de huurder en zullen rechtstreeks aan de huurder worden gefactureerd. Een prijsofferte kan voorafgaand bij de betreffende firma bekomen worden na bespreking van de technische noden. Contactgegevens van deze firma zijn te verkrijgen via de dienst vrije tijd van de gemeente Brecht.

2. De technische bijstand van de externe licht-en geluidsfirma is minimaal noodzakelijk bij elk gebruik van de trussen. De firma voert ook steeds een technisch nazicht uit wanneer alle elementen aan de trussen zijn opgehangen, teneinde de veiligheid en een correct gebruik van de installatie te waarborgen. Bediening van de belichting kan indien gewenst vervolgens door de gebruiker zelf gebeuren, mits deze de nodige kennis heeft. Dit geldt zowel bij opbouw, als afbraak.

3. Tijd voor opbouw en afbraak van de technische installaties dient in de huurtermijn van de zaal ingerekend te worden door de huurder, zodat er voldoende tijd is voor het opstellen, na afspraak met licht- en geluidsfirma.

b. FOH speakersysteem (§1.c.)
1. Bij gebruik van het FOH-systeem is het inhuren van een geluidstechnicus van de externe licht-en geluidsfirma noodzakelijk gedurende het gebruik van het systeem. Dit kan niet zelfstandig door de huurder bediend worden.

§ 11. Gebruik theatertribune (f)
a. Het gebruik van de theatertribune moet steeds bij de reservatie aangegeven worden.
b. De theatertribune wordt klaargezet door medewerkers van het ontmoetingscentrum. Het is de gebruiker verboden de tribune zelf te bedienen of te verplaatsen.
c. Het is verboden de tribune te betreden met dranken of voedingswaren.
d. Het totale aantal bezoekers op de tribune mag nooit meer dan 244 bedragen.
e. De gebruiker erkent dat de tribune in perfecte staat is bij het begin van de activiteit. Indien de gebruiker beschadigingen of verontreiniging van de tribune vaststelt, dient hij dit vooraf te melden aan de concessionaris. Er wordt een verslag van de beschadiging of verontreiniging opgemaakt dat door beide partijen wordt ondertekend.
f. Indien het gemeentebestuur genoodzaakt wordt om de tribune op te kuisen, buiten de normale poetsbeurt of werkzaamheden uit te voeren als gevolg van inbreuken op de bepalingen van het huurreglement, zal de gebruiker de kostprijs van de uitgevoerde werken aangerekend worden, conform kosten vermeld in het retributiereglement “sluikstort en schade door derden”.
g. De kostprijs voor het gebruik van de theatertribune is opgenomen in het “retributiereglement i.v.m. gebruik cultuurinfrastructuur”.

§ 12. Gebruik van eigen installatie
a. Het gebruik van een eigen installatie is toegestaan. Hierbij kan echter in geen geval gebruik gemaakt worden van de technische infrastructuur vermeld onder §1.b. en/of §1.c., inclusief alle aanhorigheden.
b. De eigen installatie kan in geen geval opgehangen worden aan de structuur van het gebouw (dak, muren, steunen…).

Aansprakelijkheden

§ 13. De gebruiker is tegenover het gemeentebestuur aansprakelijk voor elke beschadiging van welke aard ook van de technische installaties, veroorzaakt hetzij door hemzelf, hetzij door zijn aangestelden of medewerkers, hetzij door de toeschouwers of derden die zich ter plaatse bevonden ter gelegenheid van de georganiseerde activiteit.

§ 14. De verantwoordelijkheid voor de schade en de te betalen vergoeding voor het herstel van de schade kan niet worden afgewenteld op de afzonderlijke deelnemers, noch op het aanwezige publiek. De gebruiker moet de schade integraal vergoeden, zodra het gemeentebestuur er om verzoekt. De omvang van de schade zal door beide partijen gezamenlijk begroot worden.

§ 15. Schade mag enkel hersteld worden via het gemeentebestuur, behoudens uitdrukkelijke en voorafgaande machtiging vanwege het gemeentebestuur.

§ 16. Ook verdwenen materiaal eigendom van het gemeentebestuur zal door de gebruiker vergoed worden aan de op dat ogenblik geldende waarde van nieuw materiaal van dezelfde aard.

§ 17. Schade bij gebruiker. Het ontmoetingscentrum of het gemeentebestuur kan in geen geval beschouwd worden als bewaarnemer en kan dus nooit aansprakelijk worden gesteld voor beschadiging, verlies of diefstal van bezittingen van personen of verenigingen. De gebruiker ziet af van alle verhaal dat hij zou hebben tegenover de verhuurder en/of tegenover diegenen van wie hij zijn rechten kreeg. (BW art. 1386 en 1721)

§ 18. Het ontmoetingscentrum en het gemeentebestuur zijn niet aansprakelijk voor het uitvallen of onderbreken van de elektriciteit en/of verwarming waardoor de activiteit zou worden verhinderd.

§ 19. Klachten betreffende geluidsoverlast en/of andere burenhinder vallen onder de aansprakelijkheid van de gebruiker.

Slotbepalingen

§ 20. Bij niet-naleving van één of meer bepalingen uit dit reglement kan het gemeentebestuur de huurovereenkomst teniet doen zonder enige eis tot schadevergoeding van de gebruiker. Ook kunnen de overtreders, onverminderd de invordering van de schadevergoeding en retributies, voor de toekomst worden uitgesloten van ieder gebruik van de accommodaties eigendom van de gemeente Brecht

§ 21. Alle betwistingen tussen het gemeentebestuur en de gebruikers worden door de rechtbanken van Antwerpen beslecht.


Bijlage 1: Tribuneplan

Tribuneplan

 

Download het document hier.