De gouverneur besliste om de registratieplicht voor de horecazaken in de provincie Antwerpen uit te breiden om een zo volledig mogelijk overzicht te behouden van de klanten die de horeca-uitbating hebben bezocht
met het doel een adequate contacttracing mogelijk te maken. Er moet dagelijks een dagoverzicht opgemaakt te worden waarbij elke klant onmiddellijk moet geregistreerd worden met
- naam
- voornaam
- adres,
- telefoonnummer of e-mailadres
- het tafelnummer of de plaats (bv.terras)
- het uur van aankomst
- het uur van vertrek.
- De naam van de horecazaak moet duidelijk op dit dagoverzichtvermeld worden.
De horecaondernemers mogen deze gegevens enkel gebruiken voor de doeleinden zoals vermeld in deze politieverordening.
Deze registraties moeten:
● steeds actueel zijn;
● vier weken worden bijgehouden; en
● op eerste verzoek worden overhandigd aan de daartoe bevoegde diensten.
Om de registratie in uw zaak te vergemakkelijken werd het reeds beschikbare modelformulier voor u aangepast. (zie hieronder)